במהלך עבודתי בחצי שנה האחרונה במייזם לקידום של עורכי דין ברשת גיליתי תופעה מעניינת וחשובה שלא תיארתי לעצמי שהיא כ"כ חזקה.
אני קורא לזה "מוניטין מקוון" מה זה אומר? בדר"כ שאומרים מוניטין מקוון מתכוונים לזה שלא יהיו תוצאות שליליות עלייך במנוע החיפוש אבל אני רוצה לקחת את הביטוי הזה ולנכס אותו לעצמי בגישה מעט שונה: מוניטין מקוון הוא היכולת של אדם או עסק לקחת תחום מסויים או נישה מסויימת וליצור סביבו כזו הילה וכזו נראות ברשת שלא תשאיר צל של ספק בקשר ליכולות של אותו אדם או עסק.
אני אתן דוגמא: יש לי לקוח שמנהל מספר רב של פורומים משפטיים ברחבי הרשת וגם אצלי באתר שני פורומים מרכזיים. מאחר והאתר שלנו הוא מאד משמעותי וחזק (מחובר עם מאקו) הלקוח שלי פנה אליי ואמר לי חד משמעית, מאז שאני איתך אני מקבל הרבה יותר פניות לאו דווקא ממך אלא ביתר המקורות שבהם אני מפרסם. כלומר, הלקוח זוכה ליותר חשיפה ויותר פניות לאו דווקא ממני אלא גם אצל המתחרים שלי. מה זה אומר? זה אומר דבר מאד פשוט, ככל שהנראות שלך תהיה יותר עבה ומודגשת ברשת ככה תיצור לעצמך יותר "מוניטין מקוון".
הלקוח שלי מקבל הרבה יותר פניות ממקורות אחרים ממני בזכות העובדה שהוא מפרסם גם אצלי. הטכניקה היא מאד פשוטה. רואים אותו אצלי. קוראים מאמרים שלו אצלי ומחפשים אותו יותר במנועי חיפוש ומגיעים אליו יותר או שזוכרים שראו אותו אצלי כשרואים אותו במודעות אדסנס.
בדקתי את התופעה הזו עם כמה לקוחות ואכן יש כאן משהו. תוכלו לקרוא לזה מיתוג. זה לא שונה בהרבה אבל זה הרבה מעבר לזה.
המוניטין המקוון הוא כמובן לא חד צדדי אבל הוא דואג להשלמה בין מקורות שמקודמים טוב בגוגל לבין מקורות שמקודמים באדסנס לבין רשתות חברתיות ומה לא.
כמובן שככל שהעסק יותר חזק מבחינת ניהול הניו מדיה שלו כך המוניטין המקוון חזק יותר ומשמעותי יותר עבור הלקוח.
אז נכון שיש כאלה שמזלזלים בניו מדיה אבל מי שמנהל את העסק הזה נכון יכול לשנות משמעותית את תזרים המזומנים של העסק, להשיג יותר לקוחות. למתג עצמו כמוביל בנישה שלו ולתפוס מקום טוב לשנים הקרובות שרוב המדיה תהיה VOD כלומר צפה על פי דרישה. הכל יעבור לאינטרנט והכל יהיה אינסטנט. למשל, אדם הרוצה יעוץ משפטי ירצה אותו כאן ועכשיו ולא עוד יומיים או תוך כמה שעות. ולכן עורכי הדין שלא יפעלו לחזק את המוניטין המקוון שלהם פשוט ישארו מאחור.
תחשבו על זה!
זאביק פשלי - בעל BA במדעי החברה ותקשורת של האו"פ, ותואר LLB במשפטים (לקראת סיום) מתמחה בניו מדיה ושיווק מקוון בגוגל אדוורדס וברשתות חברתיות. בעלים שותף ומנהל באתר: פרקליטיIL - מאגר עו"ד ליעוץ בוידיאו צ'ט - הכתובת החדשה של עו"ד בישראל!